اکبرلو با اشاره به سوژه تاریخی اثر بیان کرد: از آنجا که هدف سریال «کلاه پهلوی» ارائه نحوه برخورد رژیم سابق با مقوله حجاب است تمامی روند قصه در جهت اثبات و بیان این نکته پیش رفته و در نتیجه فیلمنامهنویس و فیلمساز از اقتضائات درام و آنچه یک قصه را برای مخاطب جذاب میکند غافل مانده است.
وی تصریح کرد: در نتیجه مخاطب به طور مستقل با یک روایت منطقی، باورپذیر و جذاب رو به رو نیست و با توجه به اینکه هزینههای قابل توجهای صرف این مجموعه شده باید گفت که تمام این زحمات به هدر رفته است چرا که نه مورد استقبال تماشاگر به عنوان گذران اوقات فراغت قرار گرفته و نه به هدف اصلی خود یعنی طرح زمینههای کشف حجاب در ایران دست یافته است.
عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینما اظهار کرد: در بسیاری از موارد آنچه به صورت اغراق شده ارائه میشود واقعیت تاریخی ندارد و با آن فاصله دارد.
اکبرلو افزود: قطعا تماشاگر پیش از این توسط منابع دیگری به ویژه کسانی که در این دوره زندگی کردهاند روایت واقعی را به گونهای دیگر شنیده است و عدم تطبیق این موارد به بدنه سریال صدمه وارد کرده است.
این منتقد سینما و تلویزیون درباره مشکلات تاریخی این سریال گفت: در این میان چند نکته را باید در نظر داشت. یکی اینکه در اقتباس از تاریخ و برای تبدیل به یک درام ناچاریم تغییراتی در واقعیت تاریخی بدهیم اما این به معنی دگرگونه جلوه دادن تاریخ نیست یعنی عوامل تاثیرگذار بر یک رویداد تاریخی نباید تغییر پیدا کند مگر آنکه هیچ ادعایی برای نقل تاریخ نداشته باشیم و از یک رویداد تاریخی فقط سوژه جذاب آن را استفاده کنیم اما در سریالهایی مانند «کلاه پهلوی» که ادعای نقل تاریخ واقعی را دارد و حتی روی آوردن منابع تاریخی تاکید میشود، انحراف تاریخ طبیعتا پذیرفته شده نیست.
اکبرلو درباره مشکلات طراحی لباس و پوشش بازیگران در این سریال اظهار کرد: چند مانع برای استفاده از پوشش مناسب خانمها در سریالهای تاریخی وجود دارد به خصوص آنکه معمولا این سریالها هزینه لازم برای پژوهش مناسب را در اختیار طراحان لباس نمیگذارند و حتی دیده شده در بسیاری از موارد کارگردان خود این وظیفه را بر عهده میگیرد.
وی افزود: طبیعی است که بدون پژوهش مناسب نمیتوان به واقعیت تاریخی لباس در آن دوره دست یافت در نتیجه نوع پوشش باور پذیر نخواهد شد چرا که تکرار یک طراحی در سریال های مشابه دیده میشود.و این مدل لباس در بیشتر سریال های تاریخی وجو دارد و در نتیجه فیلم برای مخاطب باور پذیر نمی شود.