loading...
علم سرا
آخرین ارسال های انجمن
بي نام بازدید : 148 پنجشنبه 1348/10/11 نظرات (0)
[color=#000000][size=1][font=Tahoma][b]اطلاعات و نکاتی در مورد دوربین و عکاسی در گوشی های سونی اریکسون[/b][/font][/size][/color] [hr][color=#cccccc][font=Tahoma][/font][/color][color=#000000][font=Tahoma]توی عکس برداری با موبایل همه چیز بستگی به [u]نور محیط [/u]داره که حالا بعضی از گوشیها برای بهتر شدن کیفیت یه سری امکانات رو دوربین میذارن. امکاناتی که کا 750 داره و گوشیهای مشابه مثل w800 , w810 و... دومین گرینه از منوی تنظیمات دوربین [b]shoot mode[/b] که چهار انتخاب به شما میده  [i]حالت نرمال [/i]که معمولی عکس میگیره [i]حالت پانوراما [/i]که در اصل سه تا عکس پشت سر هم میگیره و در یک عکس ذخیره میکنه [i]حالت frames [/i]که قاب رو روی عکس میذاره [i]حالت burst [/i]که چهار عکس رو بلافاصله پشت سر هم میگیره گزینه [b]ماکرو macro[/b] که پیشنهاد میکنم برای عکس برداری از فاصله نزدیک مثلا کمتر از 30 سانت استفاده بشه. برای بیشتر از این فاصله من تاثیری ندیدم گزینه [b]نور شب night mode [/b]که پیشنهاد میکنم همه جا غیر از تابش شدید خورشید ازش استفاده کنین تا نویز عکس به حداقل برسه. اینم که گفتم تو تابش شدید خورشید استفاده نشه بخاط اینه که تاثیری نداره گزینه چراغ یا [b]فلاش light[/b] برای عکاسی در نور کم حتی نور داخل اتاق استفاده میشه. بازم پیشنهاد من اینه که حتی اگه توی خونه عکس میگیرین و چراغ مهتابی فیلم-آموزشی.html" title="روش" target="_blank">روشنه ولی نور خورشید رو ندارین بازم این گزینه استفاده کنین. البته فقط برای عکاسی در فاصله کم ( مثلا کمتر از 30 سانت ) وقتی با فلاش عکس میگیرین حتما گزینه [i]فلورسنت [/i]رو انتخاب کنین * گزینه [b]تایمر [/b]که یه زمان حدود 12 ثانیه رو برای عکاسی به شما میده. پیشنهاد میکنم اگه لرزش دست دارین از این گزینه استفاده کنین گزینه [b]effect [/b]که عکس رو به صورت سیاه سفید ، نگاتیو ، سولاریزه و ... میگیره. کاربرد زیادی نداره. ( حداقل برای من که نداشته ) و گزینه پر کار [b]تنظیم نور سفید white balance [/b] [i]حالت خودکار [/i]که خودش نور رو تنظیم میکنه. برای اکثر جاها خوبه غیر از شب و استفاده از فلاش و جاهایی که نور خورشید زیاده [i]حالت نور روز daylight[/i] که برای عکسبرداری توی نور معمولی روز استفاده میشه. من توصیه نمیکنم چون وضوح تصویر میاد پایین و عکسهای مشابه در حالت اتوماتیک کیفیت بهتری داشته [i]حالت ابری cloudy[/i] برای عکاسی توی هوای ابری استفاده میشه. بازم من گزینه اتوماتیک رو به این ترجیح میدم چون هم کیفیت عکس رو میاره پایین و هم نور ضمینه زرد رو توی عکس زیاد میکنه * [i]حالت مهتابی fluorescent[/i] برای عکاسی در شب و نور فلاش استفاده میشه. توصیه میکنم ازش حتما استفاده کنین. حتی توی عکسهای داخل اتاق بدون فلاش هم کیفیت بهتری رو نسبت به حالت اتوماتیک پنشون داده. وقتی با فلاش عکس میگیرن هم حتما روی این گزینه باشه تا عکساتون زرد نشه و نور طبیعی داشته باشه [i]حالت افتابی [/i]که برای نور شدید افتابه ولی من اصلا توصیه نمیکنم چون عکسها ابی میشه. حالت اتوماتیک کیفیت بهتری میده. گزینه بعدی [b]کیفیت تصویر picture quality [/b]حتما این رو روی [u]Fine [/u]بذارین تا عکس با کیفیت بالا داشته باشین --- خب اینا خلاصه ای از امکانات دوربین کا 750 بود. انشالله بعدا برای هر قسمت مثال با عکس براتون میذارم. [b]یه درخواست هم از دوستان دارم . اگه نظر یا سوال دارین پست بزنین و برای تشکر از هر شخص فقط از دکمه زیر پست همون شخص استفاده کنین. [/b]درغیر اینصورت پست تشکرتون پاک میشه:exclaim:[/font][/color]
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 341
  • کل نظرات : 12
  • افراد آنلاین : 10
  • تعداد اعضا : 410
  • آی پی امروز : 341
  • آی پی دیروز : 66
  • بازدید امروز : 599
  • باردید دیروز : 224
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 823
  • بازدید ماه : 6,544
  • بازدید سال : 40,692
  • بازدید کلی : 386,133